פעילויות אלנט ישראל- סיכום חצי שנתי

בחודשים האחרונים ארגון אלנט אירופה-ישראל המשיך לקיים פעילות רמת דרג עבור קובעי מדיניות מובילים ומנהיגים בכירים מאירופה. פעילותנו מאפשרת להציג באופן עקבי את האתגרים הניצבים מול ישראל לצד ההזדמנויות הרבות שיש לה להציע. במקביל, הארגון מרחיב בכל העת את הרשת שלו

להלן תקציר של פעילות בולטת של ארגון אלנט מהחודשים האחרונים:

משלחת חברי וועדת ההגנה של הפרלמנט הגרמני ‘הבונדסטאג’

אלנט אירח משלחת של חברי פרלמנט מוועדת ההגנה של הבונדסטאג הגרמני. המשלחת נפגשה עם בכירי מערכת הביטחון של ישראל, ביניהם סגן שר הביטחון, סגן הרמטכ”ל, יו”ר וועדת חוץ וביטחון, וסגן מפקד חיל הים. המשלחת הייתה הראשונה מסוגה לסייר בצוללת דולפין ובסטי”ל סער 6 של חיל הים. בנוסף, ביקרה המשלחת בתעשייה האווירית וקיבלה סקירה על מערכת טיל חץ 3 ועל המזל”ט איתן

משלחת עיתונאים בכירים מבריטניה 

משרד אלנט-בריטניה הוציא את המשלחת הראשונה שלו לישראל של עיתונאים ואנשי תקשורת בריטיים בכירים. בהתחשב בכך שהתקשורת הבינ”ל עשויה לעיתים להיות מוטה נגד ישראל, ביקור זה היה חיוני על מנת לחשוף עיתונאים מובילים לאתגרים בשטח איתם נדרשת להתמודד מדינת ישראל.

משלחת מנהיגים צעירים

אלנט אירח משלחת של פוליטיקאים אירופיים צעירים ומובילים מ-10 מדינות שונות, בשיתוף פעולה עם משרד החוץ. על ידי העצמת מנהיגי המחר של אירופה, מטרת המשלחת הייתה לקדם יחסים חזקים ומתמשכים בין ישראל לאירופה לטווח הארוך.

משלחת סייבר מצרפת

אלנט אירח משלחת של חברי פרלמנט צרפתיים השותפים לועדות פרלמנט או לקבוצות עבודה בנושאי סייבר יחד עם מומחי סייבר צרפתיים מובילים. המשלחת התמקדה כולה באבטחה, טכנולוגיה וחדשנות בעולם הסייבר בישראל. במהלך ביקורם נפגשו המשתתפים עם יחידות הסייבר המובחרות ביותר של צה”ל וקיבלו הזדמנות בלעדית לבקר בסימולטור הסייבר של צה”ל.

הדיאלוג האסטרטגי בריטניה-ישראל השביעי

אלנט אירח את הדיאלוג האסטרטגי השביעי בין בריטניה לישראל. הדיאלוג, אשר נערך השנה בישראל, אורגן על ידי הפורום לדיאלוגים אסטרטגים של אלנט (FSD) בשיתוף פעולה עם מכון המחקר הבריטי Chatham House. את האירוע הנחה האלוף (במיל’) עמוס ידלין, יו”ר הפורום לדיאלוגים אסטרטגים של אלנט.

משלחת מפלגת סיריזה מיוון

אלנט, בשיתוף עם משרד החוץ, אירח משלחת פרלמנטרית בכירה ממפלגת האופוזיציה המובילה ביוון, סיריזה. המשלחת התמקדה בנושאים כלכליים וחברתיים משותפים.

סימפוזיון בסנאט הצרפתי על הסכמי אברהם

אלנט, בשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית נתניה, ארגן בסנאט הצרפתי סימפוזיון חסר תקדים בנושא ‘הסכמי אברהם: הבטחה לשלום בעולם’. במהלך הדיון, 25 דוברים בכירים מצרפת, ישראל וממספר מדינות במזרח התיכון דנו בהזדמנויות ובהשפעות הטמונות בהסכמי אברהם

ביקור בכירי הפרלמנט האירופי

אלנט אירח את סגנית נשיאת הפרלמנט האירופי, חברת הפרלמנט ניקולה באר, יחד עם יו”ר המשלחת ליחסים עם ישראל, חבר הפרלמנט אנטוניו לופז-איסטוריז ווייט, לביקור בכיר בישראל אשר כלל בין היתר הצטרפות לנשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה בביקורה בארץ.

אנשי עסקים מובילים מלוקסמבורג

אלנט אירח 45 אנשי עסקים מובילים מלוקסמבורג החברים בארגון Luxembourg Federation of Young Business Leaders לתדרוך מיוחד של דובר צה”ל לתקשורת בינ”ל, סא”ל אמנון שפלר. זה היה הביקור הראשון בישראל עבור רוב חברי המשלחת.

פורום חלל גרמניה-ישראל השני

אלנט בשיתוף עם GINSUM, הרשת הגרמנית-ישראלית של סטארט-אפים וחברות Mittelstand, והפדרציה של התעשייה הגרמנית של גרמניה ערכו את פורום החלל הגרמני-ישראלי השני. הפורום התמקד בהגברת שיתוף הפעולה בין האקוסיסטם הגרמני הדינמי בתחום ה-NewSpace לבין האקוסיסטם הישראלי המוביל של סטארט-אפים, במטרה להעצים את הפוטנציאל הכלכלי והאסטרטגי הנרחב לשני הצדדים.

100 סטודנטים צרפתים

אלנט אירח בישראל כ-100 סטודנטים צרפתים מאוניברסיטאות ESSEC Business School, ESCP Business School ו-HEC Business School לתדרוך בלעדי עם פרופסור ד”ר עמנואל נבון והיזם הצרפתי-ישראלי ג’רמי ברבי.

אירועי המדיניות המקוונים השבועיים

אלנט ממשיך לקיים את אירועי המדיניות המקוונים השבועיים בהשתתפותם של בכירים ומומחים מובילים בנושאי מדיניות עכשיויים. מתוך כך, מאז פלישת רוסיה לאוקראינה אלנט ממשיך לקיים את הסדרה המיוחדת של מפגשים המתמקדת בהשלכות השונות של המלחמה על ישראל, אירופה ועל המזרח התיכון.

חיזוק הקשר עם שגרירים אירופאיים

ELNET הרחיב את השיח מול שגרירי אירופה בישראל בקיום פגישות אישיות וארגון של שלושה סיורים אסטרטגיים עד כה, על מנת להציג את המורכבות איתה מתמודדת ישראל בשטח, ולחזק את שיתוף הפעולה בין אירופה לישראל בתחומים שונים. סיורים נוספים צפוים בקרוב.

אירועים לחודשים הקרובים:  

  • משלחת מקבלי החלטות מהמדינות הבלטיות ופולין – יוני 2022
  • הדיאלוג האסטרטגי ספרד-ישראל הרביעי – יוני 2022
  • משלחת ועדת הפנים של ה’בונדסטאג’ הגרמני – יוני 2022
  • משלחת GINSUM בנושא ClimateTech – יולי 2022
  • משלחת מנהיגים מוסלמים צעירים מצרפת – יולי 2022
  • משלחת חברי פרלמנט מהאסיפה הלאומית והסנאט מצרפת – יולי 2022
  • משלחת בכירים מאיטליה – יולי 2022
  • משלחת לורדים מבריטניה – ספטמבר 2022
  • הדיאלוג האסטרטגי האיחוד האירופי-ישראל השביעי – ספטמבר 2022
  • הדיאלוג האסטרטגי המשולש ארה”ב-אירופה-ישראל החמישי – נובמבר 2022
  • הדיאלוג האסטרטגי גרמניה-ישראל העשירי – נובמבר 2022
  • הפורום מזרח תיכון–אירופה השלישי – דצמבר 2022